Zelfmanagement in herstel van depressie

18 juli 2014

De afdeling Stemmingsstoornissen van het AMC onderzoekt de kennis over wat depressieve patiënten zelf denken te kunnen bijdragen aan hun herstel en wil meer weten over hoe zij omgaan met hun depressie.

Het AMC onderzoekt daarom belangrijke vraagstukken in de behandeling van depressie vanuit het patiëntenperspectief: Wat helpt patiënten om zo goed mogelijk om te kunnen gaan met hun depressie? Welke zelfmanagementstrategieën ervaren zij als meest behulpzaam?

Voor het onderzoek ‘Zelfmanagement in herstel van depressie’ zoekt de afdeling Stemmingsstoornissen van het AMC deelnemers.

Ben je in de afgelopen 3 jaar hersteld van een depressie, ouder dan 18 jaar en nooit eerder manisch geweest? Dan zouden we u willen vragen om een online vragenlijst (anoniem) in te vullen, waarin we vragen naar uw ervaring met het herstellen van uw depressie. Dit duurt ongeveer 13 minuten.  Klik op de link om direct met de vragenlijst van het AMC te beginnen.

Voor deelname of vragen kan je contact opnemen met Roos van Grieken:
r.a.vangrieken@amc.uva.nl