Zet je in als Regio coördinator! (vrijwilligersfunctie)

23 november 2021

De Depressie Vereniging groeit en zoekt daarom voor 2 tot 4 uur per week nieuwe regiocoördinatoren voor de provincies Gelderland, Overijsel, Noord-Holland, Flevoland, Noord-Brabant, Zeeland en Zuid-Holland. Je helpt met het coördineren tussen de regionale supportgroepen en de leden van de vereniging. Jouw ervaring en achtergrond zijn daarbij enorm waardevol om het contact tussen de lotgenoten in jouw regio te stimuleren.

Wat ga je doen?

De regiocoördinator is een belangrijke schakel bij het organiseren van onze supportgroepen. je bent een dynamisch aanspreek- en scharnierpunt tussen het landelijk secretariaat – dat de aanmeldingen van nieuwe leden verwerkt – en de lokale gespreksbegeleiders die de plaatsing van de leden verzorgen.

• Je bent betrokken bij de selectie en inwerken van nieuwe gespreksbegeleiders in je regio.
  • Je houdt ‘de vinger aan de pols’ bij het opstarten van nieuwe groepen.
  • Wanneer nodig ben je een gesprekspartner van de begeleiders.
  • Je doet vier keer per jaar aan online intervisie en teambuilding met de gespreksbegeleiders in jouw regio.
  • Je neemt vier keer per jaar deel aan het landelijk regiocoördinatoren-overleg en
  • bent tweemaal aanwezig bij de intervisie met collega-regiocoördinatoren.

Wat heb je nodig?

Je hebt zelf ervaring met depressie en die waardevolle kennis zet je in om anderen te ondersteunen. Het is uiteraard een pre als je ervaring hebt met supportgroepen, bijvoorbeeld als deelnemer of als begeleider. Je woont in de regio waarvoor je je aanmeldt en hebt ongeveer 2 tot 4 uur per week beschikbaar (die kan je zelf indelen).

Wat biedt de Depressie Vereniging?

Als regiocoördinator word je onderdeel van een maatschappelijk-relevante én levendige community van bijna 1.000 leden en 200 vrijwilligers. Deze vrijwilligers zetten zich allemaal in om de kwaliteit van het leven van mensen met depressie te verbeteren. Als regiocoördinator kun je terugvallen op het landelijk bureau van de vereniging. Je krijgt ondersteuning waar nodig en kan deelnemen aan bijeenkomsten die door de vereniging georganiseerd worden. Je wordt automatisch lid van de vereniging en kan gratis deelnemen aan trainingen van PGO support.

We vergoeden uiteraard de door jou gemaakte (reis-)kosten.

Heb je vragen/interesse?

Maakt dit je enthousiast of nieuwsgierig? Laat het ons weten en maak je interesse kenbaar door jouw cv en motivatie te sturen naar info@depressievereniging.nl. Je mag ons ook altijd bellen voor meer informatie op telefoonnummer (088) 5054335.

Ja, ik word graag regio coördinator!

Naam*
Woonplaats*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.