Website Naasten in Kracht gelanceerd

2 november 2018

‘Kies jezelf. Kies je hart. Dan wordt alles weer wit. In plaats van zwart.’

Hanelore vertelt op de nieuwe website Naasten in Kracht over haar vriendin Mirjam (28) die herhaaldelijk op verschillende momenten in haar leven depressief is. Naasten in Kracht geeft informatie, tips, inspiratie en steun voor naasten van mensen met een psychische kwetsbaarheid.

Tips voor naasten

In het verhaal van Hanelore vertelt ze over hoe ze met haar vriendin meevoelt, hoe bang ze wordt van de woorden die Mirjam met haar deelt. Ze geeft tips over het omgaan met een dierbare die depressief is. Onvoorwaardelijke steun en liefde geven bijvoorbeeld. Duidelijk maken dat het niet uitmaakt hoe iemand zich voelt of gedraagt, dat dit geen invloed heeft op de vriendschap, band of relatie. En hoewel het goed is om met elkaar te blijven praten, soms is samen zijn al genoeg.

Samenwerkingsproject

Naasten in Kracht is een samenwerkingsproject van de ADF Stichting, Caleidoscoop, Depressie Vereniging, Impuls en Woortblind, Kamer Familieraden, Labyrint-In Perspectief, Stichting Borderline, Stichting Zelfbeschadiging, VMDB,  en Ypsilon. De informatie is zo algemeen mogelijk zodat zoveel mogelijk naasten ervan kunnen profiteren. Je kunt door middel van filters de informatie en persoonlijke verhalen lezen die voor jou van toepassing zijn.