Als ervaringsdeskundigen rondom depressie weten wij als geen ander hoe moeilijk de weekenden en de aanstaande feestdagen kunnen zijn. Daarom hebben we besloten om vanaf november ook op zondagochtend bereikbaar te zijn van 10.00 tot 12.30 uur.

We houden een proefperiode aan van 3 maanden. Daarna zullen we evalueren of deze zondagdienst blijft bestaan.

Gemotiveerde vrijwilligers zitten op werkdagen aan de telefoon, denken mee en geven bemoedigende suggesties. En ze zijn er natuurlijk ook voor mensen die iemand in hun omgeving hebben met depressieve klachten.

De Depressie Vereniging vermoedde dat er behoefte was aan deze telefoondienst, en we hadden gelijk. Dat blijkt elke dag weer opnieuw. Onze ervaringsdeskundigen worden steeds vaker gebeld. De reacties zijn hartverwarmend. Bellers waarderen het enorm dat ze even kunnen praten met iemand die echt naar hen luistert, die niet bang wordt van hun wanhoop, die niet ongemakkelijk reageert op hun rauwe verdriet. Niet praten tegen een therapeut of psychiater maar met een gelijke. Eindelijk kunnen vertellen hoe het écht met je gaat. Mensen die ons bellen, zijn dan even niet meer alleen, en dat kan een groot verschil maken, soms zelfs een heel erg groot verschil. Omdat wij graag zoveel mogelijk mensen te woord willen staan per dienst, hanteren wij een richtlijn van 45 minuten per gesprek.

De Depressielijn is op werkdagen bereikbaar  op telefoonnummer 088 – 505 4334:

• tussen 10.00 en 12.30 uur
  • tussen 14.30 en 17:00 uur
  • tussen 19.00 en 21.00 uur

Vanaf 6 november is de Depressielijn bereikbaar op zondagochtend tussen 10.00 en 12.30 uur (proefperiode tm eind januari)

Dinsdagmiddag en donderdagmiddag is de Depressielijn voor onbepaalde tijd niet bereikbaar.

Wij zoeken regelmatig nieuwe vrijwilligers voor de Depressielijn. Houd daarvoor onze vacatures voor vrijwilligers in de gaten.

Om gebruik te maken van de Depressielijn hoef je geen lid te zijn, maar het lidmaatschap van onze vereniging biedt zeker meerwaarde! Klik hier voor de opsomming van de voordelen, de mogelijkheid om je direct in te schrijven en meer informatie (o.a. over zorgverzekeraars die ons een warm hart toedragen). Doneren is uiteraard ook mogelijk.

1Welkom op Depressie Connect!
2Wie zijn wij
3Doel Depressie Connect
4Gezamenlijke afspraken
5Hoe werkt Depressie Connect?
6Welkom op Depressie Connect!
Op deze online plek kun je anoniem, veilig en afgeschermd andere mensen met depressie ontmoeten.Je kunt ervaringen in het omgaan met depressie uitwisselen, informatie delen en vinden, en vragen stellen aan andere ervaringsdeskundigen.

Op Depressie Connect gaat het om de vraag; “Wat heb je geleerd tijdens je depressie(s)?”.

Hier vallen veel verschillende thema’s onder, waar op de community ruimte voor is. Hoeveel ellende een depressie ook met zich meebrengt,

Depressie Connect is bedoeld om te praten over hoe jij met depressie leert leven. Iedereen die te maken heeft met depressie(s) en anderen met ervaringskennis wil treffen om de weg naar herstel te bespreken is welkom om deel te nemen aan de community.

Wil je kennismaken met het team van Depressie Connect? Of wil je meer weten over de afspraken en mogelijkheden op deze online community?

Klik dan op het vraagteken rechtsboven in het scherm.

1Welkom op Depressie Connect!
2Wie zijn wij
3Doel Depressie Connect
4Gezamenlijke afspraken
5Hoe werkt Depressie Connect?
6Welkom op Depressie Connect!
Welkom op Depressie Connect! De online community voor naasten van mensen met depressie.

Op deze plek kun je anoniem, veilig en afgeschermd, andere mensen ontmoeten die iemand met depressie in hun omgeving hebben.

Je kunt steun vinden bij anderen, zelf om hulp vragen, ervaringen over het leven met iemand met depressie uitwisselen, informatie delen en vinden en vragen stellen.

Op Depressie Connect gaat het om het omgaan met de zorgen over en voor iemand met depressie. Naasten kunnen op Depressie Connect

ondersteuning vinden bij andere naasten. De community is bedoeld om jouw ervaringen als naaste te delen met lotgenoten.

Er is ruimte voor veel verschillende thema’s, bijvoorbeeld; “Wat helpt je in het (goed) omgaan met iemand met depressie in je omgeving?”,

“Waar loop je tegenaan in je relatie/vriendschap met die persoon en hoe ga je hiermee om?”.

Klik dan op het vraagteken rechtsboven in het scherm.