‘Ik zie mijzelf als een loser, een mislukkeling’

Jouw ervaringen zijn waardevol

Als je een depressie hebt, helpt het om te praten met lotgenoten. Dat heeft een simpele reden: écht begrip vind je vooral bij mensen die weten wat je meemaakt.

Daarom organiseert de Depressie Vereniging meer dan 60 supportgroepen in heel Nederland. Niet alleen de deelnemers aan deze groepen, maar ook alle gespreksbegeleiders weten wat het is om een depressie te hebben. Zij zetten hun eigen ervaringen in om anderen iets van onschatbare waarde te kunnen bieden: herkenning en begrip.

Omdat er grote behoefte is aan meer supportgroepen, zijn we hard op zoek naar extra gespreksbegeleiders. Heb jij ervaring met een depressie en wil je voor anderen van betekenis kunnen zijn? Meld je dan nu aan als gespreksbegeleider voor een supportgroep bij jou in de buurt.

Dit zijn de belangrijkste (gedrags)regels binnen de supportgroep:

Lidmaatschap:

Om je aan te kunnen melden voor een supportgroep moet je lid zijn van de Depressie Vereniging. Een lidmaatschap kost €30, – per jaar. Wanneer er niet direct plek is binnen een fysieke supportgroep, kun je deelnemen aan een van onze doorstroomgroepen. Deze bijeenkomsten vinden online plaats en zijn speciaal voor mensen die op de wachtlijst voor een supportgroep staan. Wanneer je benaderd wordt voor een fysieke supportgroep, kan het natuurlijk zijn dat je nog niet wilt deelnemen. Je blijft dan gewoon op de wachtlijst staan. Wanneer je een tweede keer aangeeft nog niet deel te willen nemen aan een fysieke supportgroep, moeten we je plek op de wachtlijst wel doorgeven aan de volgende persoon.

Bekijk of er een supportgroep bij jou in de buurt is!