De Depressie Vereniging zoekt nieuwe ervaringsdeskundige vrijwilligers voor de Depressielijn. Deze telefonische hulplijn is voor mensen met een depressie en hun naasten. Mensen kunnen ons bellen met hun vragen, maar ook om hun verhaal te vertellen. Jij kan daarop aansluiten met jouw ervaring en deskundigheid en meedenken over wat een goede weg zou kunnen zijn naar verbetering.

De Depressielijn is vijf werkdagen open op de volgende tijden
Ochtend 10.00 – 12.30 uur
Middag 14.30 – 17.00 uur
Avond 19.00 – 21.00 uur.

Hoe ziet het werk eruit

• Bij voorkeur draai je wekelijks een dienst in de ochtend of middag of avond (minder is bespreekbaar bijvoorbeeld 1 x per 2 weken).
• Je levert een bijdrage aan de kwaliteit van de Depressielijn.
• Iedere maand is er een online meeting voor alle medewerkers om zo kennis en ervaringen te delen en van elkaar te leren.
• Jaarlijks wordt een online voortgangsgesprek gehouden met de coördinator van de Depressielijn.

Wat heb je hiervoor nodig

• Een mobiele telefoon (het centrale nummer van de Depressielijn wordt doorgeschakeld als jij dienst hebt). Je hebt hierdoor geen extra kosten.
• Een goede en stabiele internetverbinding
• Een e-mailadres waarop we met elkaar kunnen communiceren
• Een rustige thuiswerkplek.

Wij vragen

• Ervaring met een depressie, persoonlijk of als direct betrokkene van iemand met een depressie.
• Een verstaanbare stem.
• Bereidheid om de workshop Individueel lotgenotencontact te volgen bij PGO support.
• Heb je werkervaring in de zorg en / of de GGZ? Dan vragen we je zeker te reageren!

Vaardigheden/houding

• Contact kunnen aangaan/ houden en verbreken.
• De beller bemoedigen, informeren en adviseren vanuit ervaringsdeskundigheid en met gebruikmaking van LSD (Luisteren, Samenvatten, Doorvragen).
• Reflectief ingesteld zijn en bereidheid tot leren.

Wij bieden

• Een plek in een prettig en gedreven team van 12/18 vrijwilligers
• De mogelijkheid via PGO support andere cursussen/workshops te volgen.

Vragen?

Voor vragen kun je contact opnemen met Liesbeth van den Hooven of Daniëlle de Lange via depressielijn@depressievereniging.nl

Wil je ons helpen?

Stuur dan een berichtje met jouw motivatie en wat informatie over jouw achtergrond naar depressielijn@depressievereniging.nl Zodra we een berichtje van jou ontvangen hebben, nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

1Welkom op Depressie Connect!
2Wie zijn wij
3Doel Depressie Connect
4Gezamenlijke afspraken
5Hoe werkt Depressie Connect?
6Welkom op Depressie Connect!
Op deze online plek kun je anoniem, veilig en afgeschermd andere mensen met depressie ontmoeten.Je kunt ervaringen in het omgaan met depressie uitwisselen, informatie delen en vinden, en vragen stellen aan andere ervaringsdeskundigen.

Op Depressie Connect gaat het om de vraag; “Wat heb je geleerd tijdens je depressie(s)?”.

Hier vallen veel verschillende thema’s onder, waar op de community ruimte voor is. Hoeveel ellende een depressie ook met zich meebrengt,

Depressie Connect is bedoeld om te praten over hoe jij met depressie leert leven. Iedereen die te maken heeft met depressie(s) en anderen met ervaringskennis wil treffen om de weg naar herstel te bespreken is welkom om deel te nemen aan de community.

Wil je kennismaken met het team van Depressie Connect? Of wil je meer weten over de afspraken en mogelijkheden op deze online community?

Klik dan op het vraagteken rechtsboven in het scherm.

1Welkom op Depressie Connect!
2Wie zijn wij
3Doel Depressie Connect
4Gezamenlijke afspraken
5Hoe werkt Depressie Connect?
6Welkom op Depressie Connect!
Welkom op Depressie Connect! De online community voor naasten van mensen met depressie.

Op deze plek kun je anoniem, veilig en afgeschermd, andere mensen ontmoeten die iemand met depressie in hun omgeving hebben.

Je kunt steun vinden bij anderen, zelf om hulp vragen, ervaringen over het leven met iemand met depressie uitwisselen, informatie delen en vinden en vragen stellen.

Op Depressie Connect gaat het om het omgaan met de zorgen over en voor iemand met depressie. Naasten kunnen op Depressie Connect

ondersteuning vinden bij andere naasten. De community is bedoeld om jouw ervaringen als naaste te delen met lotgenoten.

Er is ruimte voor veel verschillende thema’s, bijvoorbeeld; “Wat helpt je in het (goed) omgaan met iemand met depressie in je omgeving?”,

“Waar loop je tegenaan in je relatie/vriendschap met die persoon en hoe ga je hiermee om?”.

Klik dan op het vraagteken rechtsboven in het scherm.