Vertrek Sheila Tolboom als directeur Depressie Vereniging

18 maart 2022

Vertrek Sheila Tolboom als directeur Depressie Vereniging

De afgelopen twee jaar heeft Sheila Tolboom met veel inzet en succes de rol van directeur van de Depressie Vereniging vervuld.

Met haar uitgebreide ervaring als verenigingsmanager heeft ze zich op heel veel gebieden ingezet, vooral ook om de organisatorische kant van de vereniging verder te verbeteren. Direct na haar start in 2020 heeft ze de DepressieLijn nieuw leven ingeblazen, zijn we binnen de vereniging gestart met de online supportgroepen en heeft ze zich enorm ingezet om de wachtlijsten voor de fysieke supportgroepen (succesvol!) weg te werken.

Met haar inzet zijn we ook gekomen tot een stevige en heldere samenwerking met MEO, een extern bureau dat voor ons een aantal belangrijke administratieve en organisatorische processen uit handen neemt en zo zorgt voor de benodigde stabiliteit binnen onze vereniging.

Vanzelfsprekend is er nog genoeg te doen binnen de vereniging. Als we echter kijken naar de verwachte onzekere inkomsten voor de komende periode zijn we als bestuur tot de conclusie gekomen dat we het ons op dit moment niet kunnen veroorloven een directeur in dienst te hebben. Op dit moment onderzoeken we hoe we de ondersteuning binnen het verenigingsbureau het beste kunnen inrichten. Gegeven de beperkte financiële middelen hebben we echter wel het besluit moeten nemen om het contract van Sheila, dat op 1 mei dit jaar zal aflopen, niet te verlengen.

Concreet betekent het dat Sheila op 14 april feitelijk haar laatste werkdag zal hebben.

We bedanken Sheila natuurlijk voor haar tomeloze inzet die ze de afgelopen twee jaar heeft geleverd, de hele plezierige samenwerking en de vele mooie resultaten die ze in lastige corona-omstandigheden heeft weten te bereiken. Sheila, heel veel dank!

Namens het bestuur, Wouter Dekker