URGENTE OPROEP: ERVARING MET ESKETAMINE

25 mei 2022

OPROEP: ERVARING MET ESKETAMINE

Afgelopen twee jaar is de Depressie Vereniging direct betrokken geweest bij de introductie van de Esketamine (neusspray) voor de behandeling van therapie-resistente depressie. Het is een medicijn voor patiënten die al een aantal behandelingen achter de rug hebben die niet succesvol zijn.

Daarbij blijkt in de praktijk dat het nogal een heel lastige route is om daadwerkelijk in aanmerking te komen voor Esketamine. Hier willen we meer over weten!

Zonder nu op het proces inhoudelijk in te gaan hebben wij recente ervaringsverhalen nodig (van de afgelopen maanden) om het overleg over de introductie op inhoudelijke gronden (de ervaringen van patiënten!) te kunnen voeren. Uiteraard worden de verhalen anoniem verteld en zal zorgvuldig met de informatie worden omgegaan. Op deze manier kan je een goede bijdrage leveren om de beschikbaarheid van dit nieuwe medicijn veel makkelijker te maken dan het nu in de praktijk is.

Je kunt jouw ervaring (mag kort of langer zijn), het liefst voor 3 juni 2022 rechtstreeks mailen aan onderzoeksmedewerker van de Depressie Vereniging Bart Groeneweg (b.groeneweg@depressievereniging.nl) die namens de Depressie Vereniging aan het overleg met alle stakeholders deelneemt.