Tara Donker over e-health, spreker op de Informatiedag Depressie, 12 april 2014

17 april 2014

Tara Donker richt zich in haar onderzoek vooral op vroege interventie en preventie van depressie, angst en suïcide. Op de Informatiedag Depressie, 12 april hield ze een inleiding over e-health.

OLYMPUS DIGITAL CAMERATara Donker is onderzoeker en docent bij de Vrije Universiteit van Amsterdam en GZ-psycholoog bij Prezens, een GGZ instelling in Amsterdam. Ze promoveerde in Klinische Psychologie aan de VU in 2010, en voltooide de GZ-opleiding in 2011. Tara onderzoekt voornamelijk vroege interventie en preventie van depressie, angst en suïcide, was betrokken bij de ontwikkeling en evaluatie van online screeningsvragenlijsten en de evaluatie van online behandelingen voor depressie, angst en stress. Gedurende en na haar PhD heeft zij gewerkt aan de Australian National University en Black Dog Institute, university of New South Wales, in Australie om de effecten van twee online behandelingen (Cognitieve Gedragstherapie en Interpersoonlijke Psychotherapie) te onderzoeken.