Pilot Online supportgroepen

Momenteel neemt de Depressie Vereniging deel aan een pilot om een online supportgroepen-aanbod op te zetten. Het is nu mogelijk je aan te melden voor de open groepen én voor de naastengroep. Voor de vaste online groepen is het nog niet mogelijk je aan te melden. Hopelijk kan dit wel rond de zomer van 2021.

Open en vaste groepen

Een vaste online supportgroep werkt hetzelfde als een fysieke supportgroep: je meldt je aan voor een groep en je wordt hierin geplaatst wanneer er plek is. Een vaste groep blijft langere tijd in eenzelfde samenstelling bijeen. Voor een open groep kan je je per keer opgeven: je kunt dan zelf bepalen of je vaker deel wilt nemen of niet. Bij een open groepsbijeenkomst kunnen meer deelnemers meedoen dan bij een vaste groep, vandaar dat de bijeenkomst ook een iets ander verloop heeft.

Aanmelden voor de online open groepen en de naastengroep

Zou je nu al deel willen nemen aan een online groep? Dan kan dat door je onder aan deze pagina aan te melden. Het is dus mogelijk om één keer deel te nemen of vaker, net wat je wens is. Omdat het om een pilot gaat, is het maximum aantal deelnemers vooralsnog 15 personen per keer. Het kan dus zijn dat een bijeenkomst vol is, maar de open groepen vinden wekelijks plaats!

Een online groep wordt begeleid door twee vrijwilligers die hiervoor een korte training hebben gekregen om ervoor te zorgen dat de bijeenkomst goed verloopt en alles duidelijk is voor iedereen. Omdat het om een pilot gaat, word je na afloop gevraagd een korte evaluatie in te vullen.

We hopen je te verwelkomen in één van de groepen en wensen je een fijne bijeenkomst toe!

Open online jongerengroep (18-30 jaar)

Elke dinsdag van 19.30 – 21.00 (vanaf 13 april!).
N.B.: op 27 juli en 3 en 10 augustus ’21 zijn er wegens vakantie géén bijeenkomsten.

Meld je aan via openjongeren@depressievereniging.nl

Aanmelden kan tot 15.00 uur op de dag zelf, voorafgaand aan de bijeenkomst.

Je krijgt vlak voor aanvang bevestiging van deelname en een link naar de Teams-bijeenkomst

Open online volwassengroep (18 jaar en ouder)

Elke maandag van 19.30 – 21.00 (vanaf 12 april!)

Meld je aan via openvolwassen@depressievereniging.nl

Aanmelden kan tot 15.00 uur op maandag, voorafgaand aan de bijeenkomst.

Naastengroep voor naasten van mensen met een depressie (18 plus)

Deze groep is dus geen open groep, maar zal gaan werken met een zelfde groepssamenstelling. Omdat deze groep nieuw start, zullen er vanzelfsprekend in het begin nog wel nieuwe deelnemers bijkomen.

Om de week op dinsdag, van 19.30 tot 21.00 uur (vanaf 13 april!)

Aanmelden kan door een bericht te sturen naar Marieke van Dord, coördinator van de online groepen: m.vandord@depressievereniging.nl

Heb je vragen, dan kun je contact opnemen met Heidi Heuvelman (h.heuvelman@depressievereniging.nl)