Blue Monday Nieuwsbrief januari 2019

Blue Monday: somberste dag van het jaar

Vandaag, maandag 21 januari is het volgens de Britse psycholoog Cliff Arnall de somberste dag van het jaar. Om aandacht te vragen voor depressie vinden er vandaag in het hele land allerlei activiteiten plaats. Waaronder de Blue Monday Runs die MIND organiseert en het Amsterdamse Tuschinski Theater is vanavond de plek waar de vierde editie van het Depressiegala wordt georganiseerd. Lees hier meer.

Ander:
'Maar kijk! De zon schijnt!
Ik:
'Ik ben depressief. Niet blind.'

Marijke Groot
Uit: Het was niet alleen maar leuk tijdens mijn depressie

Vanaf vandaag publiceren we wekelijks op de homepage een gedicht, tweet of bericht van de MIND Poëzieprijswinnaar Marijke Groot.

'F*ck you depressie'

[ALLES GOED] Speciaal op Blue Monday trappen we af met een nieuwe, exclusieve rubriek in de nieuwsbrief van de Depressie Vereniging. Alles Goed schrijft prachtige ervaringsverhalen over depressie en wij hebben eens per kwartaal de primeur als we een nieuw interview mogen publiceren. Lees deze maand het verhaal van de 20-jarige Ruby. Middenin haar depressie begint ze aan haar boek Verbloemd en maakt daarmee een grote kinderdroom waar. Lees hier meer.

Aftrap intervisiedagen voor gespreksbegeleiders

'Wat was jouw hoogtepunt van deze week? Waar word je blij van?' Met deze vragen startte de speeddatesessie tijdens de eerste intervisiemiddag voor gespreksbegeleiders in de regio gelderland en Overijssel. De organisatie was in handen van de regiocoördinator en PGO Support. De volgende intervisiedag vindt plaats in de regio Noord-Holland. Lees hier meer.

9 februari:
Start 4-daagse training
Leer je depressie kennen

Peter Oostelbos, schrijver van het boek De kracht van depressie, start op 9 februari met een 4-daagse training Leer je depressie kennen. ga je in een verdiepend onderzoek ontdekken hoe de depressie in jou werkt en hoe jij je verhoudt tot de depressie. Lees hier meer.

Nieuws van NedKAD

De Depressie Vereniging is er door en voor patiënten en hun naasten.
Wij zijn voor een groot deel afhankelijk van donaties.
Schenkingen zijn daarom meer dan welkom.
Wil je ons ook steunen? Klik hier.
Steun ons en doneer