Naast depressiehulp ook minderen met drinken?

22 december 2020

Doe dan mee met het BLADE-onderzoek. Wij ontwikkelden een nieuwe app voor jongvolwassenen (18-35 jaar) die willen minderen met alcohol en in behandeling zijn of gaan voor depressie

Bij Arkin onderzoeken we of een nieuw online programma (Beating the Booze) helpt bij het minderen met alcoholgebruik onder jongvolwassenen met depressie. Beating the Booze is een web-app mede-ontwikkeld door jonge ervaringsdeskundigen. Op basis van je eigen persoonlijke drinkdoel ga je aan de hand van animatie video’s, tips en oefeningen aan de slag om je alcoholgebruik te verminderen. Je houdt dagelijks je stemming en alcoholgebruik bij. Ook bevat het programma een forum en ervaringsverhalen.

Meedoen aan het BLADE-onderzoek?

We zijn op zoek naar jongvolwassenen (18-35 jaar) die binnenkort starten of onlangs zijn gestart met een depressiebehandeling en die daarnaast willen minderen met alcohol. Meedoen aan BLADE houdt in dat je 4 keer een online vragenlijst invult in een periode van 12 maanden. Indien je ingeloot wordt voor Beating the Booze, verwachten we dat je het online programma gaat volgen (via de app of de website). Onderzoeksdeelnemers ontvangen in totaal €60,- aan VVV-bonnen wanneer zij alle vragenlijsten invullen.

Wil je weten of Beating the Booze mogelijk iets voor jou is? Klik op deze link en beantwoord een paar vragen om te zien of je mee kan doen!

Maria Schouten

Promovenda BLADE-onderzoek