In memoriam: Bibi van Atten

4 september 2017

Zondag 3 september bereikte ons het tragische bericht dat Bibi van Atten overleden is door zelfdoding.

Bibi was een jonge gedreven vrouw die aan de wieg stond van de lotgenotengroepen voor studenten die de Hogeschool Rotterdam samen met de Depressie Vereniging organiseert. Ze zette samen met Elwin Goedgedrag diverse groepen op en trad op als gespreksbegeleider tot aan haar afstuderen eerder dit jaar. Ze studeerde af met een onderzoek naar de effectiviteit van depressie-lotgenotengroepen voor jongeren. Vooral in de rol van gespreksbegeleider is zij van grote betekenis geweest voor veel jonge mensen.

Bibi kampte zelf met een bipolaire stoornis en zette zich in voor anderen die ook met psychische problemen kampen. We vinden het vreselijk dat Bibi een einde aan haar leven heeft gemaakt en zullen haar enorme gedrevenheid en diepgang, haar nieuwsgierigheid en humor vreselijk missen.

Haar dood geeft ook aan dat waar zij zich zo hard voor maakte, opkomen voor mensen – en in het bijzonder jongvolwassenen – met psychische problemen, zo hard nodig is.

We wensen familie en naasten van Bibi alle kracht om dit grote verlies te kunnen dragen.

Als je herinneringen of foto’s over Bibi wilt delen kan dat op de pagina van Bibi in het online condoleanceregister.

Voor de rouwkaart van Bibi kun je hier klikken voor de voorkant en hier voor de achterkant.