LPGGZ wil uw mening horen over huisartsenzorg

22 juni 2015

Logo LPGGZOproep voor focusgroep over huisartsenzorg ggz

De huisarts is een belangrijke zorgverlener voor mensen met psychische en psychiatrische gezondheidsklachten. Hij/zij is vaak het eerste aanspreekpunt als iemand problemen ervaart met de gezondheid. De huisarts kan zelf klachten behandelen, de praktijkondersteuner (POH GGz) inschakelen of doorverwijzen naar de juiste hulpverlener (psycholoog, psychiater). De taken van de huisarts mbt de ggz zijn sinds 2014 uitgebreid. Zo moet hij/zij vaker zelf mensen met chronische (stabiele) ggz klachten behandelen.

Het LPGGz wil graag uw ervaringen horen met de huisartsenzorg!

Wij vinden het van groot belang om van u te weten:

• Wat er volgens u goed gaat in de zorg die u of uw naaste van de huisarts/praktijkondersteuner ggz krijgt;
  • Tegen welke knelpunten u aanloopt bij uw huisarts;
  • Of u / uw naaste in de avond/nacht en weekenduren goede (spoed)zorg krijgt via de huisartsenpost.
  • Wat er volgens u beter kan / moet.

Uw informatie hebben wij nodig om criteria op te stellen voor de kwaliteit van de huisartsenzorg mbt de ggz. Deze kwaliteitscriteria vanuit het cliënt- en familieperspectief zetten wij in bij de belangenbehartiging bijvoorbeeld richting de Landelijke Huisartsenvereniging, de politiek en de media.

Met uw hulp kunnen wij de kwaliteit van de huisartsenzorg verbeteren!

Het LPGGz organiseert in juli een focusgroep. Het is een informeel groepsgesprek dat maximaal 2 uur duurt.

Mogelijke data voor deze focusgroep zijn:

• Woensdag 8 juli (ochtend of middag)
  • Donderdag 16 juli (ochtend of middag)
  • Maandag 20 juli (ochtend of middag)

Locatie:
Utrecht (adres wordt nog nader bepaald).

U kunt zich voor de focusgroep aanmelden door een mail te sturen aan: c.vanderhoeven@platformggz.nl. Wilt u svp vermelden welke data u kunt.

Vergoeding:
U kunt voor uw bijdrage reiskostenvergoeding krijgen en een kadobon.

Wij hopen u te ontmoeten!

Hartelijke groet,

Christien van der Hoeven