Impressie workshop intuitief schrijven

24 maart 2017

Ongeveer 15 lotgenoten van de Depressie Vereniging kwamen  op 16 maart in een Utrechts buurthuis bij elkaar om een ochtend lang een workshop ‘Intuïtief Schrijven’ te volgen. Miranda van der Vegt, van www.schrijftuintje.nl, nam hen mee langs mooie herinneringen, verstopte woorden, persoonlijke bezittingen en de toekomst.

Organisator Kristin Swennes: “We zaten in groepjes verspreid door het lokaal en na iedere schrijfopdracht deelden we dat wat we op hadden geschreven met ons groepje. Ik was blij verrast door de emoties die loskwamen – bij mij en bij mijn tafelgenoten – en de pen die op een gegeven moment écht heel goed wist waar het over wilde schrijven.

Mooiste moment: alle mensen uit mijn groepje zagen als eerste het woord ‘gespannen’ in een woordzoeker, wat ook tekenend bleek voor hun klachten. Daarover doorschrijven maakte het nodige los. Moeilijkste moment: doorschrijven met kramp…

Hopelijk kunnen we dergelijke initiatieven op regionaal niveau vaker organiseren voor onze leden. Voor wie een interessant idee heeft – waar ook nog een beetje lol, of het creëren van inzicht, bij komt kijken – geef het vooral aan mij door (k.swennes@depressievereniging.nl). Wie weet kunnen we in jouw provincie iets organiseren wat onze leden handvatten geeft bij hun herstel.”

Wil je meer weten over Miranda en de diverse schrijfworkshops die zij aanbiedt? Bekijk dan haar website. Heb je deelgenomen en ben je net als Kristin fan geworden? Ze heeft een Facebookpagina die je kunt ‘liken’.