Supportgroepen

N.B. De supportgroepen komen weer live bij elkaar. Natuurlijk houden we ons aan alle veiligheidsmaatregelen. Aanmelden is ook nu mogelijk. Wil je liever deelnemen aan een online groep? Daar hebben we op dit moment een pilot voor. Naar de pilot online supportgroepen.

Wij organiseren in heel Nederland supportgroepen. Een supportgroep is een vorm van zelfhulp. Een groep bestaat uit mensen die een depressie hebben, of hebben gehad. Zij komen ongeveer één keer per maand bij elkaar om ervaringen uit te wisselen en te bespreken hoe zij met hun depressie omgaan. Alles is in deze groepen bespreekbaar: het innerlijk leven, sociale contacten, werk, hobby’s. Iedere groep heeft twee gespreksbegeleiders die zelf ook een depressie hebben meegemaakt. Hieronder vind je de lijst van onze actuele supportgroepen. Je kunt je aanmelden door op de plaatsnaam te klikken. Staat jouw plaatsnaam er niet bij? Klik dan hier om je aan te melden.

Voor vragen kun je contact opnemen met onze landelijke coördinator: supportgroepen@depressievereniging.nl.