Eén van onze gemotiveerde vrijwilligers zit op werkdagen aan de telefoon, denkt mee en geeft bemoedigende suggesties. En is er natuurlijk ook voor mensen die iemand in hun omgeving hebben met depressieve klachten.

De Depressie Vereniging vermoedde al dat er behoefte was aan deze telefoondienst. En we hadden gelijk, dat blijkt elke dag weer opnieuw. Onze ervaringsdeskundigen worden steeds vaker gebeld. De reacties zijn hartverwarmend. Bellers waarderen het enorm dat ze even kunnen praten met iemand die echt naar hen luistert, die niet bang wordt van hun wanhoop, die niet ongemakkelijk reageert op hun rauwe verdriet. Niet praten tegen een therapeut of psychiater maar met een gelijke. Eindelijk kunnen vertellen hoe het écht met je gaat. Mensen die ons bellen, zijn dan even niet meer alleen, en dat kan een groot verschil maken, soms een heel erg groot verschil.

Vakantieperiode was tot en met 4 september, dus vanaf maandag weer 3 diensten per dag.
Op de dinsdagmiddag is er voorlopig geen dienst.

De Depressielijn is op werkdagen bereikbaar op telefoonnummer 088 – 505 4334:

Je kunt ook mailen naar: depressielijn@depressievereniging.nl. Je krijgt dan zo spoedig mogelijk antwoord van ons. Of je kunt bellen met de Luisterlijn tel.nr. 088-0767000

Wij zoeken regelmatig nieuwe vrijwilligers voor de Depressielijn. Houd daarvoor onze vacatures voor vrijwilligers in de gaten.

Om gebruik te maken van de Depressielijn hoef je geen lid te zijn, maar het lidmaatschap van onze vereniging biedt zeker meerwaarde! Klik hier voor de opsomming van de voordelen, de mogelijkheid om je direct in te schrijven en meer informatie (o.a. over zorgverzekeraars die ons een warm hart toedragen). Doneren is uiteraard ook mogelijk.