Grip op eHealth

2 maart 2016

Digitale zorg kan cliënten en naasten helpen bij het omgaan met de aandoening en met de gevolgen daarvan. Digitale zorg verstevigt het netwerk en ontlast daarmee de zorg. Bovendien is deze vorm van zorg voor velen laagdrempelig. Je hoeft immers niet over de drempel van een zorgverlener en kunt er op eigen tempo en op een zelf gekozen tijdstip mee werken. Dit alles blijkt uit het ‘Grip op eHealth’ project waarbij 15 cliënten- en familieorganisaties in de GGz betrokken zijn geweest.

Ook de Depressie Vereniging heeft zich ingezet voor Grip op eHealth. De resultaten van deze samenwerking staan gebundeld op de website www.vraagsturingindezorg.nl.

Waarom Grip op eHealth?

De cliënten- en familieorganisaties wilden grip krijgen en een eigen visie ontwikkelen op digitale ontwikkelingen. Dat is ons gelukt, zie hier

Meer weten?

Met Grip op eHealth hebben we ons steentje bij proberen te dragen aan het vergroten van de empowerment en het zelfmanagement van mensen met psychische klachten en hun naasten in de ambulante GGz.