Depressie Vereniging gaat extra steun bieden aan (thuis)werkenden met depressie

9 september 2021

Nieuwe activiteiten om je mentale weerbaarheid vergroten
De coronacrisis trekt niet alleen een zware wissel op de ziekenhuiszorg en de economie, maar ook op het mentaal welbevinden van groepen ondernemers en werkenden. Mensen met depressie vormen een speciale groep. Corona en de coronamaatregelen versterken hun gevoelens van angst en worsteling in het omgaan met onzekerheid. Daarnaast leidt hun al bestaande neiging tot terugtrekken nu nog vaker tot het gemis aan sociale contacten en gevoelens van eenzaamheid. Uit onderzoek van de koepelorganisatie voor mentale gezondheid MIND blijkt een toename aan depressieve gevoelens en nieuwe depressies.

In de tweede helft van 2021 zal de Depressie Vereniging extra steun bieden en activiteiten ontwikkelen om de mentale weerbaarheid te vergroten van (thuis)werkenden met een gevoeligheid voor depressie.

Nu al biedt de Depressie Vereniging steun via de Depressielijn, Depressie Connect en supportgroepen. Steeds meer mensen weten onze vereniging te vinden. Dit heeft echter geleid tot een lange wachtlijst bij onze supportgroepen. De komende maanden gaan we deze wachtlijsten wegwerken. We gaan nieuwe gespreksbegeleiders opleiden, webinars organiseren, en informatie geven waar (thuis)werkenden met depressie mee aan de slag kunnen. Ook gaan we informatie ophalen bij onze leden. We vragen naar hun waardering voor de huidige activiteiten maar en naar hun wensen voor de toekomst.

Met al deze aanvullingen wil de Depressie Vereniging bijdragen aan een gezonde leefstijl en mentale vitaliteit van (thuis)werkenden.