Depressie? Diagnose dysthymie? Denk mee voor de zorgstandaard

5 februari 2016

De Depressie Vereniging is gevraagd om mee te denken bij de ontwikkeling van de zorgstandaard Depressie en Dysthymie, om goede zorg vanuit het oogpunt van de cliënt te beschrijven. De zorgstandaard geeft aanbevelingen voor de cliënt en de zorgprofessionals over wat goede depressie zorg is. Er zijn twee onderwerpen waar we uw hulp bij nodig hebben:

1. Het zorgaanbod voor mensen met de diagnose dysthymie onder de loep nemen en kijken waar verbetering mogelijk is.
  2. Ervaringen met terugvalpreventie bij mensen met een depressie in kaart brengen om te zien wat aangeboden wordt en wat werkt.

Wij vinden het belangrijk om zo goed mogelijk weer te geven wat belangrijk is voor de cliënt, u dus. Om antwoord te geven op deze vragen willen we u vragen met ons mee te denken. U bent ten slotte dé ervaringsdeskundige.

Hoe meedenken?

1. We vragen mensen met de diagnose dysthymie mee te denken over het zorgaanbod in een focusgroep op woensdag 24 februari 10.00 – 12.00 uur in Utrecht.
  2. We vragen iedereen om mee te denken via een online enquete over zijn/haar ervaringen met terugvalpreventie. Deze wordt in de week van 15 februari op de website geplaatst.

Als u mee wilt denken in de focusgroep, stuur dan een mail naar: info@depressievereniging.nl

Over de Focusgroep Dysthymie

De focusgroep staat onder leiding van Anneke Huson, ervaringsdeskundige en eigenaar van een eigen onderzoeksbureau (www.annekehuson.nl). Er wordt met elkaar besproken wat Dysthymie voor u betekent, welke behandeling u krijgt/heeft gekregen en welke zorg u zou wensen. Deze informatie gebruiken wij dan om in te brengen in de Zorgstandaard depressie en dysthymie. Er wordt uiteraard voor koffie, thee en wat lekkers gezorgd.

Wanneer: woensdag 24 februari 2016

Tijd: 10.00 tot 12.00u

Waar: Kaap Hoorndreef 28, Utrecht (Kantoor Depressie Vereniging)

Reiskosten worden vergoed en u krijgt een kadobon voor uw deelname!

Over de Zorgstandaard Depressie

Klik hier voor meer informatie over de Zorgstandaard Depressie en Dysthymie.