Deelnemers Patiënten Adviespanel voor de PRECISER-studie gezocht

20 december 2021

Kamp jij met hardnekkige depressie(s) en heb je ervaring met Electro Convulsie Therapie (ECT)? Geef je dan op voor het Patiënten Adviespanel voor de PRECISER-studie.

De PRECISER-studie is in september 2021 van start gegaan en heeft als doel het verbeteren van ECT als behandeling tegen hardnekkige depressie. Onze vereniging is al in een vroeg stadium betrokken bij dit onderzoek en draagt het dan ook een warm hart toe.

Voor het goed uitvoeren en het implementeren van de resultaten van de PRECISER-studie zijn wij op dit moment op zoek naar ervaringsdeskundigen. Dit mogen zowel leden, vrijwilligers als mensen van buiten de vereniging zijn.

Wie zoeken we?

Onderga je op dit moment een behandeling met ECT of heb je in het verleden ECT gekregen voor het behandelen van je depressie(s)? Dan komen we graag met jou in contact om deel te nemen aan het Patiënten Adviespanel voor de PRECISER-studie.

Wat vragen we van jou?

• Deelname aan halfjaarlijkse bijeenkomsten gedurende de looptijd van de studie (circa 4 jaar). Hierin informeert het studieteam het Patiënten Adviespanel over de voortgang van de studie en staan ervaringen en vragen rondom ECT centraal. De bijeenkomsten zullen, in eerste instantie, online plaatsvinden.
  • Adviseren van het studieteam over vraagstukken die bij het uitvoeren van de PRECISER-studie naar voren komen. Dit zal via e-mail of tijdens de bijeenkomsten plaatsvinden.

Wat bieden wij?

• Een vergoeding van € 50 per deelnemer in het Patiënten Adviespanel.
  • Reiskostenvergoeding.

Vragen?

Meer informatie over de PRECISER-studie kun je opvragen bij coördinerend onderzoeker Jesca de Jager via een mail naar preciser@umcutrecht.nl of telefonisch via (06) 55257349.

Heb je interesse?

Dan ontvangen wij graag een mailbericht van jou op het eerdergenoemde mailadres onder vermelding van ‘Deelname Patiënten Adviespanel PRECISER-studie’. Vermeld daarin je contactgegevens (naam, e-mailadres en telefoonnummer). Wij nemen begin 2022 contact met je op om alvast een keer online kennis met elkaar te maken. Bij vragen vooraf kun je ons ook via dit mailadres bereiken.

Dit onderzoek is gestart op initiatief van het UMC Groningen en wordt gefinancierd door ZonMw. Het vindt plaats onder leiding van prof. dr. Iris Sommer met o.a. superviserend onderzoeker dr. Jasper Nuninga. Vanuit de Depressie Vereniging is Rutger Heringa coördinator ervaringsdeskundigen voor de PRECISER-studie.