De vereniging in quarantaine

16 maart 2020

Depressie Vereniging goes virtual, not corona viral.  Volgens mij is dat momenteel de boodschap. Collega Heidi, vrijwilligster Francis en de interim-directeur vertonen nog geen besmettingsverschijnselen c.q. (toevoeging 6 april) zijn aan de beterende hand, maar het Huis voor de gezondheid is verlaten dus werken we aan de keukentafel of vanaf de tuinbank. Bijeenkomsten van onze supportgroepen met fysiek contact moeten we even vergeten en we gaan onze uiterste best doen om daar digitale alternatieven voor aan te bieden, voor zover jullie enthousiaste gespreksbegeleiders ons niet voor zijn. Ik schat in dat onze internet community Depressie Connect de komende weken intensief gebruikt gaat worden – die kan het hebben, mede dankzij de inzet van inmiddels ervaren moderatoren en de onderzoekers van Pro Persona  met wie we bij die community zo prettig samenwerken. De vereniging is tijdens kantoortijden bereikbaar via het gebruikelijke 033-nummer dat hieronder staat en met enig geluk gaan we zelfs de e-mails snel kunnen beantwoorden. We hopen dat al onze leden en lezers virusvrij blijven en wens iedereen sterkte die fysiek, psychisch of economisch met de effecten van de pandemie wordt geconfronteerd.