Boek Christiaan Vinkers & Roeland Vis: ‘Hoe zit het nu echt met antidepressiva?’

23 september 2021

Christiaan Vinkers (psychiater in en professor aan het Amsterdam UMC) en Roeland Vis (apotheker in het Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein) hebben een nieuw boek uitgebracht bij Uitgeverij Prometheus, dat vanaf nu te koop is.

Inmiddels slikken ruim een miljoen Nederlanders antidepressiva. Hoe heeft het zover kunnen komen? Staat onze psychische gezondheid onder druk door de alsmaar toenemende stress? Met nieuwe hoofdstukken en alle up-to-date cijfers over antidepressiva willen zij het eerlijke verhaal vertellen over antidepressiva.

Meer informatie over het boek vind je op: https://uitgeverijprometheus.nl/catalogus/hoe-zit-het-nu-echt-met-antidepressiva.html.

Informatie over de auteurs

Klik hiervoor op:

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6845611533452509185/ (Christiaan Vinkers)

https://www.linkedin.com/in/roelandvis/?originalSubdomain=nl (Roeland Vis)

OPERA onderzoek

De auteurs putten voor hun boek o.a. uit het OPERA onderzoek: dit is een landelijk onderzoek naar antidepressiva gebruik en afbouw, dat wordt uitgevoerd bij huisartsenpraktijken, GGZ instellingen en apotheken vanuit een consortium van universitaire medische centra uit heel Nederland (Amsterdam UMC, UMCG, Radboud UMC, Erasmus MC, LUMC). Dit onderzoek wordt tevens gesteund door patiëntenorganisaties en professionele organisaties (Depressie Vereniging, NHG, NVvP, NEDKAD, KNMP, NIVEL, Amsterdam UMC locatie AMC en Maastricht UMC). Raadpleeg voor meer informatie https://www.linkedin.com/company/opera-project/?originalSubdomain=nl